Hutchison Ports ECT Rotterdam behoort tot de leidende en meest geavanceerde containerterminal operators van Europa.

In de haven van Rotterdam neemt Hutchison Ports ECT Rotterdam (ECT) het grootste deel van de overslag van containers voor haar rekening. ECT exploiteert de ECT Delta terminal en de ECT Euromax terminal, beide gelegen op de Maasvlakte.

De ECT Delta terminal en de ECT Euromax terminal bieden rederijen 24/7 dienstverlening, waarbij service voorop staat. In nauwe samenwerking met de klant wordt elk schip snel en efficiënt gelost en geladen. ECT combineert hiervoor vergaande automatisering met de kennis en ervaring van meer dan 50 jaar vakmanschap.

Bij ECT’s terminals zijn alle rederijen verzekerd van maximale aandacht. Direct aan de Noordzee beschikt ECT over 8 deepsea berths voor zelfs de allergrootste schepen van 20.000+ TEU. Deze kunnen hier onder alle omstandigheden, zonder beperkingen van tij of hinder van sluizen aanmeren. Lossen en laden gebeurt veelal met zes tot acht kranen tegelijk.

Hutchison Ports ECT Rotterdam is onderdeel van Hutchison Ports, een dochter van multinational CK Hutchison Holdings in Hong Kong. Hutchison Ports is ’s werelds grootste haveninvesteerder, – ontwikkelaar en –operator. Hutchison Ports is momenteel actief in 52 havens, in 26 landen in Azië, het Midden Oosten, Afrika, Europa, Amerika en Australië. Hutchison Ports heeft zijn logistiek- en transport gerelateerde activiteiten wereldwijd uitgebreid. Deze activiteiten omvatten onder meer cruiseterminals, luchthavens, distributiecentra, spoordiensten en scheepsreparatiefaciliteiten. In 2017 behandelde het havennetwerk van Hutchison Ports wereldwijd 84,7 miljoen TEU.

European Gateway Services

European Gateway Services (EGS) maakt onderdeel uit van Hutchison Ports ECT Rotterdam. Als belangrijk knooppunt van modaliteiten biedt ECT via EGS haar klanten alle voordelen van synchromodaal vervoer.

EGS biedt als synchromodale dienstverlener rederijen, logistieke dienstverleners en verladers een geïntegreerd netwerk voor vervoer van en naar het Europese achterland aan. Hoogfrequente spoor- en binnenvaartdiensten verbinden een uitgebreid netwerk van inland terminals met de deepsea terminals in Rotterdam en andere havens. Daarnaast biedt EGS ook veel aanvullende diensten, zoals vervoer zonder douanedocumenten, opslag, empty depot en aan port-to-door levering.

Klanten kunnen steeds uit meerdere modaliteiten (spoor, binnenvaart, truck) – de voor dat moment beste optie – kiezen. Wanneer nodig, bijvoorbeeld vanwege snelheid of stremmingen, kan men bovendien eenvoudig van modaliteit switchen. Voor elke situatie is zo de beste vervoerscombinatie mogelijk. Klanten zijn altijd verzekerd van optimaal flexibel en duurzaam achterlandtransport.

Voordelen van het lidmaatschap

Eén centrale plek

Als lid van Connekt heb je toegang tot het netwerk. Een mix van kennis, creativiteit en daadkracht.

Duiden van ontwikkelingen

Connekt is in staat om behoeften en trends te identificeren en deze om te zetten in een samenwerking.

Samen staan we sterk

Connekt pakt als neutrale verbinder uitdagingen op, die één lid vaak niet alleen kan agenderen.

Een schat aan informatie

Binnen het netwerk van Connekt wordt informatie en kennis uitgewisseld waardoor nieuwe kansen en mogelijkheden ontstaan.