De focus van PostNL ligt op de markt van post, pakketten en e-commerce in de Benelux, Duitsland, Engeland en Italië. Op een doordeweekse dag bezorgt PostNL gemiddeld 900.000 pakketten in de Benelux en 6,8 miljoen brieven.

Als groot logistiek bedrijf dat in een aantal Europese landen actief is, hebben de activiteiten van PostNL gevolgen voor het milieu. PostNL wil graag het meest duurzame bedrijf zijn ten opzichte van vergelijkbare bedrijven op de e-commercemarkt. Het bedrijf stuurt sinds 2007 actief op het reduceren van CO2-emissies. Duurzaamheid is een integraal onderdeel van de bedrijfsstrategie van PostNL.

Om de duurzaamheidsdoelstellingen te kunnen behalen, heeft PostNL vier prioriteiten geformuleerd. De vier prioriteiten zijn netwerk efficiency, het aanbieden van groene producten en diensten, schone kilometers en verduurzaming van gebouwen en faciliteiten.

Voordelen van het lidmaatschap

Eén centrale plek

Als lid van Connekt heb je toegang tot het netwerk. Een mix van kennis, creativiteit en daadkracht.

Duiden van ontwikkelingen

Connekt is in staat om behoeften en trends te identificeren en deze om te zetten in een samenwerking.

Samen staan we sterk

Connekt pakt als neutrale verbinder uitdagingen op, die één lid vaak niet alleen kan agenderen.

Een schat aan informatie

Binnen het netwerk van Connekt wordt informatie en kennis uitgewisseld waardoor nieuwe kansen en mogelijkheden ontstaan.