Geplaatst op 18 november 2020
Connekt heeft er weer een nieuw lid bij, namelijk TSG, wat staat voor Technical Service Group. Dit internationale bedrijf heeft een oorsprong in de tankstationwereld, maar is momenteel volop in transitie. Frans Somers, salesmanager bij TSG vertelt meer over de organisatie.
Als je TSG in 5 termen moet omschrijven, welke termen zijn dat dan?
“Het belangrijkste is service. Verder kennis, innovatief, energiesector en historie.”
Waarom kies je voor innovatief?
“We komen van oudsher uit de tankstations, waren enkel en alleen daar werkzaam. Maar de laatste jaren zijn we volop in transitie, we hebben ons herontwikkeld als bedrijf. We zijn onder andere actief op laadpalen. Dit sluit natuurlijk erg aan bij de tankstation, maar we kiezen er ook nadrukkelijk voor om een andere markt te benaderen. Je moet dan wel heel innovatief zijn om ervoor te zorgen dat je de juiste oplossingen hebt. We zijn continu aan het kijken: wat heeft de markt nodig en wat kunnen wij daar als bedrijf aan toevoegen?”
We weten nu al een klein beetje wat TSG doet, maar kun je jullie werkzaamheden nog verder toelichten?
“We zijn een servicebedrijf, van oudsher actief op tankstations. We zijn een Europees bedrijf, dat actief is in een kleine 30 landen, met een hoofdkantoor in Parijs. In Nederland zijn we procentueel heel groot op het gebied van kassasystemen en brandstofdispensers. Ons marktaandeel zit ruim boven de 90 procent op tankstations.
Sinds 5 jaar zijn we een zelfstandige groep, daarvoor hoorden we bij Tokheim.
Voor ons ontstaat de eerder genoemde transitie vanuit tankstations, maar we kijken naar waterstof, LNG, CNG, HVO en elektrisch laden. Het grote vraagteken is nog: welke van deze gaat het worden? Voor alles proberen we een oplossing te hebben.”
Op welke thema’s komen de andere Connektleden jullie tegen?
“Op het gebied van service, elektrisch laden en de opslag van stroom.”
Wat verwachten jullie van het Connektnetwerk?
“We verwachten de Connektleden te kunnen helpen met onze kennis van de markt. Ook hopen we kennis te kunnen vergaren bij de bestaande leden. We gaan verder proberen onze dienstverlening onder de aandacht te brengen bij (een aantal van) de leden.”
Wat kunnen de andere leden van jullie verwachten?
“We hebben heel goed onze voelsprieten in de markt, onze organisatie bestaat al meer dan 100 jaar. We weten heel goed welke richting die die kant van de markt op wil. We kunnen ook heel snel nieuwe oplossingen toetsen: zit de markt erop te wachten? Kennen we daar al partijen voor die daar iets mee willen en kunnen we hen daarin faciliteren?”