Geplaatst op 17 juni 2019
1. Kan je in de vorm van een elevator pitch uitleggen wat Transvision doet?
Transvision is een vooraanstaande, landelijk opererende, mobiliteitsregisseur. Wij zijn de intermediair tussen onze opdrachtgevers met een mobiliteitsvraagstuk en ons landelijk dekkende netwerk van vervoerders. Wij faciliteren de volledige serviceketen, waaronder begrepen boeken, plannen en realtime monitoring van de reis alsook de financiële- en administratieve afhandeling daarvan.
2. Op welke dienst/welk project is Transvision het meest trots als het gaat om smart, sustainable en social mobility?
Valys Begeleid
Valys is sociaal-recreatief bovenregionaal vervoer voor mensen met een mobiliteitsbeperking. Valys heeft ongeveer 400.000 pashouders. Transvision voert Valys uit in opdracht van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Transvision geeft de Valys-klant meerdere reismogelijkheden, waaronder ‘Valys Begeleid’. Bij Valys Begeleid wordt de klant thuis met de Valystaxi opgehaald en naar het station gebracht. Bij het station wordt de klant door een Reisassistent van Transvision van de taxi naar de trein begeleid. Indien nodig helpt de Reisassistent de Valysklant met instappen in de trein. Op een eventueel overstapstation staat een Reisassistent van Transvision klaar om de klant van de ene naar de andere trein te brengen. Bij het uitstapstation staat opnieuw een Reisassistent van Transvision klaar die de klant van de trein naar de gereedstaande taxi brengt. De taxi brengt de klant naar diens eindbestemming. De volledige reis wordt door de Centrale Verkeersleiding van Transvision realtime en proactief gemonitord. Indien de reis onverhoopt niet verloopt zoals gepland stuurt de Centrale Verkeersleiding de reis realtime bij. De Valysklant krijgt een zogenoemd Reismaatje mee. Dit apparaat is voorzien van een GPS-tracker, waardoor de Centrale Verkeersleiding realtime ziet waar de klant zich bevindt. Als de klant bijvoorbeeld vergeet uit te stappen legt onze Centrale Verkeersleiding, via het Reismaatje, een spraakverbinding met de klant. Met de SOS-knop op het Reismaatje kan de klant ook zelf een spraakverbinding leggen met onze Centrale Verkeersleiding.
3. Op welke thema’s komen de andere Connektleden jullie tegen?
Mobility as a Service (MaaS), smart mobility, deur tot deur vervoer, mobiliteitsvraagstukken en duurzaamheid.
4. Wat voegen jullie toe aan dit thema en/of het Connektnetwerk? En wat kan Connekt voor Transvision betekenen?
Transvision heeft bijna 30 jaar geleden misschien wel het allereerste MaaS-concept van Nederland uitgerold: de Treintaxi. Wij voegen daarom een schat aan kennis en ervaring toe als het gaat om slimme mobiliteitsoplossingen. Connekt kan voor Transvision een toegang zijn tot partners die samen met ons willen optrekken in onze ambitie om mobiliteit voor iedereen toegankelijk te maken.