De technologische ontwikkelingen gaan snel en beïnvloeden in toenemende mat e de manier waarop wij omgaan met mobiliteit. Dit geldt niet alleen voor Nederland, maar is een wereldwijde ontwikkeling. Een van de stuwende krachten achter deze ontwikkelingen zijn de ICT-bedrijven gevestigd op de haast ‘mythische’ Silicon Valley. Connekt organiseert daarom speciaal voor haar leden een studiereis naar California om kennis te maken de aankomende disruptive technologies.

Where Innovators Gather
Elk jaar vindt de Consumer Eletronics Show (CES) plaats in Las Vegas. CES is werelds grootste hotspot voor iedereen die zich bezighoudt met consumententechnologie, zo ook mobiliteit. Las Vegas is het jaarlijkse toneel, waar innovators voor meer dan 40 jaar baanbrekende technologieën en upcoming innovaties zijn geïntroduceerd aan de wereld. De Connekt studiereis zal een dag lang op de beurs een aantal interessante innovaties bezoeken die weleens een impact kunnen gaan hebben op de mobiliteit. (www.cesweb.org). En we brengen een bezoek aan het paviljoen met Nederlandse start-ups.

Where Innovators Invent
Silicon Valley is de regio, die gezien wordt als dé technologie hotspot van de Verenigde Staten. The regio huisvest diverse bedrijven gericht op personal computers en computerchips. Je vindt er bedrijven zoals Apple, Google, Tesla, en vele andere grote bedrijven en kleine startups. Tijdens de studiereis bezoeken we een aantal van deze bedrijven. In November reist een factfinding missie naar Silicon Valley om het programma voor de Connekt studiereis voor te bereiden.

Are you in?
Begin je jouw nieuwe jaar ook vol inspiratie? De Connekt studiereis vindt plaats in de eerste week van het nieuw jaar, de week van 5-9 januari. We beginnen het bezoek in Silicon Valley en verplaatsen vervolgens naar Las Vegas voor CES.

Aanmelden voor deze studiereis kan bij Nick Juffermans, juffermans@connekt.nl. De kosten voor deelname aan deze studiereis zijn 3.750,00 euro exclusief BTW. Deze bijdrage dekt de kosten voor vlucht-, verblijfs- en organisatiekosten.