Datum 25 maart 2021

Steeds meer nieuwe vervoersmiddelen doen hun intrede in het straatbeeld, al dan niet als deelsysteem. Denk aan de e-bike, cargobike, speed pedelec, de elektrische step en scooter en ook de BSO-bus mag de weg op. Maar hoe ga je daar als gemeente mee om in jouw (duurzame) mobiliteitsbeleid? En hoe spelen marktpartijen hierop in met het aanbod? Connekt en CROW organiseren, in navolging op een succesvol webinar in november vorig jaar nu een serie webinars waarin we een aantal hoofdthema’s rondom micromobiliteit uitdiepen.

Lichte elektrische voertuigen (LEV’s) laten zich steeds vaker zien op het fietspad. Daarnaast zijn er door corona meer mensen gaan fietsen. Hoe gaan we dan zorgen dat de verkeersveiligheid in de bebouwde kom en op fietspaden gewaarborgd blijft? Daarbij hoort een praktische afweging van de voor- en nadelen van nieuw toe te laten light electric vehicles. Wat wordt hun plaats op de weg en wat zijn de gevolgen van hun toelating voor de veiligheid van fietsers op fietspaden? Eén ding is duidelijk, zegt Peter van der Knaap, directeur van de SWOV: “We zullen keuzes moeten maken over welke nieuwe voertuigen waar en onder welke voorwaarden kunnen worden toegelaten.”

Tijdens het tweede webinar in de reeks over micromobiliteit staat het thema verkeersveiligheid op het programma.

Datum: 25 maart
Tijd: 9.30 – 11.00 uur
Locatie: online

Webinar Micromobiliteit 3