Operations Manager Finance & Control (MT) Duurzame Logistiek

Spreekt het jou aan om in een kleine organisatie (30 FTE) een bredere verantwoordelijkheid te nemen dan “enkel” finance? Ben jij een ervaren Register Controller en wil je een stap maken naar meer flexibiliteit op control (custom made control) én jouw kennis verdiepen/toepassen op het gebied van aanbesteding? Wil je tevens leidinggeven aan een klein team (4FTE) dat zich inzet voor duurzame en uitstootvrije logistiek? Kom dan werken bij Connekt te Delft! We zoeken iemand met leidinggevende ervaring én ervaring met een bestuur.

Connekt is hét onafhankelijke netwerk voor slimme, duurzame en sociale mobiliteit in Nederland, onder meer binnen de Topsector Logistiek ondersteunen wij het programmamanagement, de communicatie en de financiën.

Wat is Connekt voor organisatie?

Bij Connekt in Delft werk je met bijna 30 collega’s in een netwerkorganisatie die bedrijven, overheden en kennisinstellingen verbindt om de mobiliteit in Nederland slimmer, duurzamer en socialer te maken. Het netwerk van Connekt bestaat uit ruim 500 (inter)nationale partijen uit de sector personen- en goederenvervoer. Met ons initiatief Lean & Green zijn we marktleider in CO₂-reductieprogramma’s voor de logistieke sector, de afgelopen 6 jaar hebben we 1503 kiloton CO2 gereduceerd, dat staat gelijk aan de uitstoot van ruim 65000 huishoudens per jaar. Andere initiatieven zijn onder meer Stadslogistiek, BigMile en Mobility as a Service.

We zijn dus een projectgeoriënteerde organisatie, dus vragen we jou om robuuste borgingprocessen in te richten om dit te controleren en te managen als ons financieel geweten.

‘Misschien ken je Connekt nog niet, maar als je ons leert kennen, wil je met ons werken’

Connekt creëert waarde voor haar leden. Dat doen we door verbinding te leggen tussen partijen die elkaar anders niet vinden. We organiseren hiervoor diverse events, masterclasses en summits. Tevens volgen we internationaal de ontwikkelingen op de voet om de kennis van onze leden actueel, relevant en toonaangevend te houden.

Waarom zou je bij Connekt willen werken?

Connekt is meer dan een baan, je werkt mee aan een duurzame wereld, je hebt een hoger doel: “Duurzaamheid in mobiliteit.” Wij “Connekters”, zijn allemaal heel verschillend en snappen dat samenwerken heel belangrijk is. Dit zoeken we ook in onze collega’s en onze leden.

Herken jij jezelf in het onderstaande?

Je bent communicatief sterk op alle niveaus en fungeert als klankbord voor het team en mede- MT leden voor alle financiële, operationele, facilitaire, secretariële zaken en HR-processen. Met een kritische blik analyseer, signaleer en rapporteer je kansen en risico’s aangaande de financiële-, administratieve- en control processen en de actuele stand van zaken. Je bent erg sterk in voorspellen, adviseren en tijdig bijsturen.

  • Je hebt meerdere jaren (leidinggevende) werkervaring als projectcontroller/adviseur en je bent toe aan een uitdaging die niet per se meer in alleen finance ligt.
  • Je hebt enige ervaring in het werken met een bestuur.
  • Je bent proactief, doortastend én ordelijk en dus in control.
  • Je bent flexibel in denken en doen.
  • Je bent graag de spil tussen HRM, financial control, business/project control, ICT, Contracting/PMO en secretariaat/facilities .
  • Je beschikt over minimaal een afgeronde WO-opleiding in een financieel-economische richting.
  • Je hebt kennis van aanbestedingen of wilt deze opdoen.
  • Je hebt affiniteit met overheidsfinanciën en financiële stromen en besluitvorming in relatie met overheden.
  • Je bent 40 uur per week beschikbaar, minimaal 2 dagen per week in Delft.

De uitdaging

Binnen Connekt werk je in een unieke en leuke omgeving met ongeveer 30 collega’s aan het reduceren van CO2 uitstoot binnen de logistiek. Met onze leden geven wij vorm aan de toekomst in de mobiliteit en logistiek, om Nederland bereikbaar te houden en daarbij volledig verduurzamen. De innovatie en toekomstplannen zijn aanstekelijk! De collega’s zijn betrokken en oprecht gemotiveerd om iedereen binnen Connekt én haar leden te helpen in zijn of haar doelstellingen. Wil jij ons financieel geweten zijn? Je zult voortdurend schakelen tussen strategie en operationele uitvoering en je bezighouden met onder meer:

  • Het continu verbeteren, rapporteren en deels nog creëren van de custom-made control (financial, business/project) architectuur binnen Connekt.
  • Het omzetten van deze strategische plannen naar praktische taken waar je als meewerkend voorman een deel van de taken op je neemt.
  • Het aansturen van een klein financieel-administratief en facility team van momenteel 4 personen, waarbij jij de eindverantwoordelijke bent betreffende HRM, financial/business/project control, ICT, contracting/PMO en secretariaat/facilities.
  • Het in het MT voorzien van het de overige MT leden van de feitelijke financiële (sturings-)informatie en control processen.

Dit moet je écht nog even lezen – onze umfelt is anders dan anders

Connekt is georganiseerd als een stichting, gedraagt zich als een vereniging en functioneert als een bedrijf.

Connekt heeft de opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) om als programmabureau voor het opschalingsdeel van de Topsector Logistiek op te treden. Connekt is dus als verlengstuk van IenW verantwoordelijk voor het rechtmatig contracteren van de diverse opdrachtnemers voor het opschalingsdeel: de rechtspersoon Stichting Connekt gaat de overeenkomsten aan, beoordeelt of de deliverables geleverd worden, checkt facturen en cofinanciering, declareert de facturen bij IenW, en betaalt de facturen nadat IenW Connekt betaald heeft.

De combinatie van de wens van opschaling van innovatie, cofinanciering (in kind) door bedrijven, sturing door stuurgroepen, en de eis van rechtmatigheid van besteden van middelen is uitzonderlijk. Dat vraagt om veel creativiteit en overleg met ondersteunende juristen over de correcte toepassing van richtlijnen en wetten: iets waar Connekt veel unieke ervaring mee heeft opgebouwd.

Je hebt veel contact met de contractpartijen en meer dan 10 stuurgroepen: bij innovatieve opschalingsprojecten verloopt zelden iets precies zoals gepland, resultaten moeten beoordeeld worden, planningen in de gaten gehouden worden.

De projectadministratie en back-office die jij gaat managen is uniek en voor dit doel ontworpen: additionele eisen zijn namelijk het sturen op kasuitgaven per jaar (totaal), het managen van verplichtingenruimte versus commitments, prognose cashflow in de toekomst, en verwachte cofinanciering.

Connekt heeft meer dan 8 jaar ervaring met deze unieke rol en we zoeken onze nieuwsgierige en ambitieuze nieuwe

 

Solliciteren:

Mail jouw c.v. en motivatiebrief graag uiterlijk 5 augustus 2020 naar joost.vandeursen@connekt.nl